Kepardin Hiihtomestikset 2024

Shortly in english below

Tervehdys kaikki Keijot ja Kertut!

KeparDI-cup jatkuu taas vuoden 2024 puolella ja vuorossa on KeparDIn hiihtomestaruuskilpailut, jotka ovat samalla myös avoimet Tampereen yliopiston hiihtomestaruuskilpailut. Pahoittelut myöhäisestä ilmoitusajankohdasta. Uuden päävalmentajan kiireitä on riittänyt Espanjan leirillä, jossa KeparDIn kaksi valovoimaisinta tähteä on paiskinut töitä ainakin kaljamaili ja mestaruussuunnistus mielessään.

Aika ja paikka: maanantaina 29.1. Kaupin hiihtostadionilla 18.00

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset maanantain kilpailuun viimeistään sunnuntaina KeparDIn tulospalveluun tai allekirjoittaneelle jollakin tavalla. Jälki-ilmoittautuminen mahdollista paikan päällä kello 17.45 saakka. Ilmoittautuminen on nyt auki. Osallistumismaksua ei ole.

Kilpailumuoto ja ohjeet: Ohjelmassa on tänä vuonna perinteiseen tyyliin kaksi starttia. Startit ovat kuitenkin tiiviiseen tahtiin saman illan aikana ajatuksella, että suksia ei tarvitse ottaa pois jalasta starttien välillä. Prologina hiihdetään 15 sekunnin lähtövälillä 1,53 km sprinttilenkki, jonka perusteella startataan takaa-ajoon. Ensimmäinen lähtö 18.00, miehet ja naiset vuorotellen. Lähtöväli pidetään 15 sekunnissa, mikäli toinen sarja loppuu kesken. Hiihtotyyli on vapaa. Takaa-ajo starttaa 18.40 tyylinä myös vapaa ja lenkkinä Kaupin kilpavitonen yhdistettynä vesitornin lenkkiin. Pituutta reitillä on 8,1 km. Lähtöaika määräytyy siis prologin perusteella, kuitenkin kaksi minuuttia kärjen perään lähdetään yhteislähtönä. Miehet ja naiset lähtevät samaan aikaan. Hiihtotyylin ollessa vapaa toivomme asutyyliin keltamustaa. Tule ajoissa paikalle, jotta on aikaa katsoa reitti ja jakaa numeroliivit. KeparDI-cup pisteitä jaetaan kaikille vain yhteisaikojen perusteella mutta prologin kolme nopeinta saavat Tour de Ski tyyliin bonuspisteitä cuppiin. Voittajalle 300 pistettä, toiselle 200 ja kolmannelle 100. Jos sarjaan on vähemmän kuin neljä osallistujaa saa vain voittaja bonuspisteitä.

Alla reittikartta. Stadion alueen reitti katsotaan paikan päällä.

Urheilun nälkäisin terveisin

Mikko Eerola, Päävalmentaja

In English:

Hi! It is time for The 2024 KeparDI and Tampere University Cross-Country Skiing Championships. The championships take place in Kauppi on Monday 29.1. at 17.00.

Race concept and rules: The race has two starts. First a 1,53 km sprint prologue with 15 sec start interval. Men and women start alternately, and we keep the interval at 15 sec even when the other class runs short. First start 18.00. The results of the prologue determine the start times for the second start as a chase start. The second loop is 8,1 km and it combines the Kauppi race 5k and the water tower (west of Kauppi) loop. First start 18.40. Two minutes after the race leader starts to the second loop there is a mass start for those who lost more than two minutes to the leader in the prologue. Both loops are freestyle so you can ski skate or classic. Only the overall result will grant you points in the KeparDI cuo but there are bonuspoints to the overall cup for the fastest skiers in the prologue.

Registration to KeparDI’s webpage (results page) or directly to me. The results page is now open.

Best regards,

Mikko Eerola, Head coach

Sprinttilenkki 1,53 km
Takaa-ajon reitti 8,1 km (kilpavitonen + vesitornin lenkki)