KeparDIt

Kepardi-cup kausi 23-24 ja ensi kauden suunnitelmia

Kausi 2023-2024

KeparDIn kausi 2023-2024 saatiin viime viikolla Kaljamailin myötä pakettiin. Kaljamailissa oli tänä vuonna ennätys määrä osallistujia ja KeparDIn tulospalvelun toimivuutta testattiin 97 osallistujan voimin. Ajanottajien sormet kävivät kuumina ja numerolaput eivät olisi olleet pahitteeksi. Paikalla oli lisäksi runsaasti katsojia. Kuvia tapahtumasta löytyy osoitteesta: https://trey.kuvat.fi/kuvat/Wappu+2024/29.4.+kepardin+kaljamaili/

Kuva: Mikael Peltoketo

Kaljamaili on kuitenkin ensisijaisesti osa KeparDI-cuppia eli kilpatapahtuma. Tasaisella suorituksella voittoon miesten sarjassa runnoi Teemu Oksanen ajalla 6.52, hopealle juoksi Mikko Eerola 7.17 ja yllätyspronssille hörppi Joni Timmonen 8.03. Naisissa voiton vei Milka Koskinen 9.17, hopealle selvisi Tuuli Makkonen 11.03 ja pronssin kylkeen itsensä joi Elli Heimonen 14.23. Sima sarjassa nopeimmat olivat Aaro Aho, Paulus Tast ja Petteri Hietala.

Teemu Oksanen ylittää voittajana maaliviivan. Kuva: Anni Perkiö
Kaljamailin kaikkien sarjojen kolme nopeinta.

Kaljamaili oli samalla siis KeparDI-cupin kauden viimeinen osakilpailu, joka tarkottaa, että myös uusi KeparDI-cupin voittaja kruunattiin viime maanantaina. Voitto ratkesikin vasta viimeisessä osakilpailussa. Vahvalta etumatkalta lähtenyt KeparDIn vanha puheenjohtaja Teemu Eerola tuli lähes pakon edestä puolustamaan johtoasemaansa, mutta turhaan. Ilmeisesti lähellä häämöttävä valmistuminen diplomi-insinööriksi oli saanut ex-PJ:n aivot sekaisin ja luulemaan, että tupla-aika riittäisi tarvittaviin muutamaan sataan pisteeseen. Kuitenkin tupla-aika tarkoittaa nollaa pistettä KeparDI-cupin pistelaskukaavassa.

Kaljamailia ennen toisena kokonaispisteissä ollut Venla Taulavuori toimi ajanottajana, mikä mahdollisti Mikko Eerolalle nousun kolmannelta sijalta voittoon KeparDI-cupin kokonaiskilpailussa. Myös tasaisesti kauden aikana suorittanut Kasperi Hämäläinen nousi Venlan edelle kolmanneksi. Siispä top kolme oli Mikko Eerola, Teemu Eerola ja Kasperi Hämäläinen. Kaikki tulokset ovat saatavilla täältä.

KeparDI-cupin kokonaispisteiden top3.

Kesä- ja syyskaudesta 2024

Kesällä KeparDIt kirmaavat vapaammin ilman huolta tulevista cuppi-tapahtumista. Kuitenkin hallitus on suunnitellut jo tulevaa kautta innokaasti.

Tänä vuonna kesälle on suunnitelmissa myös toimintaa muiden suunnistuskerhojen kanssa. Olut eli Turun yliopiston suunnistuskerho on lähestynyt toiveissa järjestää kesäpäivät KeparDIn kanssa. Myös Teeksulla eli Aalto-yliopiston suunnistuskerholla on toimintaa kesällä ja hallitus pohtii mahdollisia tapoja yhdistää nämä kaikki motiivit. Samalla muiden kerhojen kesken voidaan hieroa yhteisiä harjoittelulinjoja syksyn NSM kilpailuihin muiden pohjoismaisten kerhojen voittamiseksi.

Mahdollinen ajankohta olisi 13-14.7, tätä edeltävä viikonloppu tai jossain tässä ympäristössä. Ohjelmassa olisi rentoa kesäfiilistelyä, suunnistusta ja pientä kisailua. Hallitus suunnittelee tapahtumaa ja tiedottaa asiasta, kun suunnitelmat etenevät.

Syyskausi alkaa perinteisesti syyskuun alussa avajaispolkujuoksulla oletetusti Makkarajärven poluilla. Polkujuoksussa käydään läpi syksyn toimintaa ja tapahtumia ja sinne ovatkin tervetulleet niin vanhat jäsenet kuin kerhon ulkopuolisetkin toiminnasta kiinnostuneet.

Syksy jatkuu Suolikon Singolla vielä syyskuun puolella. Nähdäänkö tänäkin vuonna samanlaista ennätystykitystä kuin viimeksi? Lokakuussa järjestetään suunnistusmestikset ja lokakuun viimeisenä viikonloppuna suunnataan isolla porukalla Joensuuhun NSM kilpailuihin. NSM-reissua aletaan suunnitella jo hyvissä ajoin, ja hallitus viestii, koska ilmoittautuminen reissuun alkaa.

NSM-reissun jälkeen on hetki aikaa hengähtää ennen KeparDIn 35-vuotisjuhlia 8.11. Lisäksi marraskuussa järjestetään tietenkin Rusko Tuska ja joulukuussa pikkujoulut vuosikokouksen yhteydessä. Lisäksi syksylle on suunnitteilla yhteistyötä TaKoRun kanssa pistooliammunnan muodossa.

Hyvää kesää kaikille Keijoille ja Kertuille!

Toivottaa päävalmentaja, Mikko Eerola.