Hiihtomestikset 2022 // XC-Skiing Champs 2022

Shortly in english below

Moro!

KeparDI -cup jatkuu taas vuodenvaihteen jälkeen ja vuorossa on KeparDI:n hiihtomestaruuskilpailut, jotka ovat samalla myös avoimet Tampereen Yliopiston hiihtomestaruuskilpailut. Luminen talvi jatkuu vahvasti tarjoten erinomaiset hiihto-olosuhteet. Kilpailussa on pakkasrajana -15*C, jota järjestelytoimikunta eli allekirjoittanut tarkkailee jatkuvasti ja tarvittaessa puhaltelee lukemaa pakkasmittarista alemmas. Tutustukaa yliopiston koronaohjeistuksiin ennen paikanpäälle saapumista.

Aika ja paikka: 8.-9.2. Suolijärven urheilumajalla aka Hiihtostadionilla.

Ilmoittautuminen: Ilmoittautumiset tiistain kilpailuun ensisijaisesti KeparDI:n tulospalvelun kautta 7.2.2022 klo 23.59 mennessä: https://webpages.tuni.fi/kepardi/tulospalvelu/2021-2022/Hiihtomestaruus%20P
Jälki-ilmoittautuminen mahdollista paikan päällä kello 16.45 saakka. Osallistumismaksua ei ole. Keskiviikon lähtöajat määräytyvät tiistain tulosten perusteella, joten erillistä ilmoittautumista ei silloin tarvita. Halutessasi voit osallistua rennommin vain toisena päivänä, cup-pisteet tosin tulevat vain yhteisaikojen perusteella.

Lähtöajat ja numerot: Lähtölistat arvotaan. Kilpailussa käytetään numerolappuja. Numeroiden jako kello 16.50.

Ti 8.2. Perinteisen hiihtotyylin kilpailu väliaikalähdöllä, lähdöt klo 17:00 alkaen. Kilpailumatkana 1 kierros Suolijärven kuntoradalla pienellä lisälenkillä eli noin 5,0 km.

Ke 9.2. Vapaan hiihtotyylin kilpailu takaa-ajolla, lähdöt klo 17:00 alkaen. Kilpailumatkana 2 kierrosta Suolijärven kuntorataa eli noin 9,0 km.

Alla reittikartta virallisesta kilpailuladusta. Tulkaa sankoin joukoin paikalle kisailemaan KeparDI-cupin pisteistä ja hiihtomestaruuksista. Hyvää meininkiä on tarjolla kaikille, sekä mainetta ja kunniaa niitä janoaville. Muistakaa tarkistaa välineiden kunto, jotta korventavilta välinerikoilta vältytään.

Sporttisin terveisin,
Topias Helminen, tuore päävalmentaja

In English:
Hi! It is time for The 2022 KeparDI and Tampere University Cross-Country Skiing Championships. The championships take place at Suolijärvi. If the weather is below -15 *C then the race will not be held. The organizers are following the temperatures on a daily basis. First start on both days is at 17:00 and the number bibs are given at 16:50. Please read about the Covid-19 instructions from Tampere Universitys webpage before attending this event.  On Tuesday 8.2 we have a 5,0 kilometer classic style race. On Wednesday 9.2 the racing continues as a 9,0 km pursuit race with free style.
Late registration at Suolijärvi at 16.45. No need to register for wednesday’s pursuit race.

Best regards,
Topias Helminen, Headcoach