Matemaattisen mallinnuksen verkoston johtoryhmän kokous

Zoom:in kautta paikalla:

Simo Ali-Löytty
Teemu Mäkelä
Jaakko Peltonen

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10:15

Kevään kurssi pyörii eteenpäin. Kurssilla mukana kiinalaisia opiskelijoita Antti Rasilan kautta. Tulevaisuudessa Tampereen yliopisto järjestää syksyisin Matemaattisen mallinnuksen peruskurssia kuten aiemmin. Jatkokurssi muutetaan järjestettäväksi joka toinen vuosi. Pasi Raumosen on ajateltu ottavan vetovastuuta jatkokurssista (Simo Ali-Löytyn ajatus on tämä). Muiden yliopistojen tarjonta olisi hyvä käydä läpi ja pohtia voitaisiinko jotain kursseja tarjota mallinnus-otsikon alla.

Lisätään listalle Pasi Raumonen (Tampere), Sampsa Pursiainen (Tampere) ja Lassi Roininen (Lappeenranta).

ECMI-konferenssissa minisymposio aiheesta soveltavan matematiikan opetuksen haasteet.

EU-MATHS-in Keskusteltiin Sepon johdolla EU-MATHS-in -verkoston asioista.

5. Seuraava kokous: Keskiviikkona 5.4. kello 10:00.

6. Kokouksen päättäminen: Päätettiin kokous kello 11:00.