Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 24.9.2020

1. Zoom:in kautta paikalla:

Jussi Kangas
    Simo Ali-Löytty
    Heikki Orelma

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 11:02

2. Edellisen kokouksen muistio Edellisen kokouksen muistio tarkastettiin kokouksen kuluessa.

MPK: Opiskelijat ovat pääosin jo ryhmäytyneet. Opiskelijoita on mukavasti kaikista yliopistoista, toisen Afrikkalaisen yliopiston opiskelijat jäivät pois.

Osallistujien toiveesta lisätään MMPK:n aikataulu pöytäkirjaan: 1. viikko : Matlabin alkeita (Simo), 2. viikko: Matemaattiset mallit (Matti), 3. viikko: Differentiaaliyhtälöt (Jukka), 4. viikko: Dimensioanalyysi (Veli-Matti Hokkanen), 5. viikko: Probabilistiset mallit (Jaakko P.), 6. viikko: Data Mining & GUHA (Esko), 7. viikko: Kontinuumimallit (Timo), 8. viikko: Inversio-ongelmat (Marko)

Säilytetään todo-listalla pöytäkirjassa: Jukka Tuomela päivittää johdanto-osion (ent. ODY-kurssilta), Timo Tiihonen päivittää jatkuvien malliensa materiaaleja (ja tiivistää niitä), Marko Vauhkonen tekee osion mallin parametrien estimoinnista ja Antti Hannukainen lupautui tuottamaan uutta materiaalia FEM:stä. Oli myös puhetta Heikki Orelman hyödyntämisestä kurssilla. Jatkuvien mallinnusmenetelmien kurssin videoista ja muista materiaaleista muistutellaan asianosaisia kesän alla. Kurssi pidetään englanniksi.

Säilytetään pöytäkirjassa: Päivitetään verkoston englanninkielistä sivua ja muutenkin. Teemulta uutta osoitetta sivuille.
    Raha-asiat korjaantuivat Eskon ja Jussin keskusteltua Ari Laitisen kanssa.

EU-MATHS-in: Ei asioita.

5. Seuraava kokous: Torstai 22.10. kello 11:00