Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 22.5.2019

Teemu Mäkelä

Simo Ali-Löytty

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 12:02

Viimeinen ODY paketissa. Suoritukset rekisterissä.

Muistutuksena: Opettajien aktiivisuuden lisääminen kursseilla. Ratkaisuehdotus: Jokaiselta opettajalta viesti osion alussa opiskelijoille.
    Viestissä opettaja voisi hieman kuvailla viikon aihetta ja kertoa opiskelijoille mitä aiheesta tulisi oppia ja millaisissa käytännön tilanteissa ko. aihetta voisi mallinnuksessa soveltaa.
    Viestin formaatti vapaa.

Palautuksien deadline sovittiin siirrettäväksi maanantailta perjantaille. Tällä on tarkoitus ehkäistä sitä, että opiskelijat alkavat tehdä tehtäviä vasta deadlinea
    edeltävänä viikonloppuna jolloin heidän kysymyksiinsä ei ole kukaan vastaamassa.

Peruskurssin aihepiirien järjestyksen tarkastelu: Järjestykseen ei muuten haluta kajota, mutta differentiaaliyhtälöt, dimensioanalyysi ja kontinuumimallit tulisi käsitellä
    kurssilla tässä järjestyksessä.

GDPR-sopimus: Asia etenemässä. Simo Ali-Löytty toi esiin Digikampus-hankkeen, jonka Moodlessa kurssi voitaisiin järjestää.
    OKM:ltä rahoitusta? Asiaa voisi tiedustella Kati Iltaselta. Simo selvittää asiaa lisää.

EU-MATHS-in: Lappeenrannassa EU-MATHS-in workshop. Yhteyshenkilö Matylda Jablonska-Sabuka toivoo, että kustakin partneri-yliopistosta valkattaisiin pari-kolme
    tapausta, jotka edustavat soveltavaa matematiikkaa reaalimaailmassa. Voivat olla diplomitöitä, Tekes-projekteja, akatemiaprojekteja. Töitä on jo löytynyt ja asia etenee, kun
    Matylda saa vahvistettua päivät.

ECMI-counsil Tsekeissä joulukuussa. Esko osallistuu.

5. Seuraava kokous: Keskiviikkona 21.8. kello 12

6. Kokouksen päättäminen: Päätettiin kokous kello 13:10.