Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 14.3.2019

Tuomas Myllykoski

Simo Ali-Löytty

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 13:30

Jatkuvat mallit: Esittely perjantaina. ODY käynnissä. Datasta malliksi kurssi: Toimitetaan Jaakolle regressio-osion materiaalit tutustuttavaksi.

Keskusteltiin peruskurssin palautteista. Opettajien aktiivisuutta kaivattaisiin enemmän. Ratkaisuehdotus: Jokaiselta opettajalta viesti osion alussa opiskelijoille.
    Viestissä opettaja voisi hieman kuvailla viikon aihetta ja kertoa opiskelijoille mitä aiheesta tulisi oppia ja millaisissa käytännön tilanteissa ko. aihetta voisi mallinnuksessa soveltaa.

Palautuksien deadline voitaisiin siirtää maanantailta perjantaille, jotta opiskelijoiden kysymykset eivät ajoittuisi viikonlopulle.

Vertaisarviointi: Hyötyä opiskelijalle. Miten arviot tulisi pisteyttää? Annetaanko jatkossakin 20 prosentin painoarvo arvostelussa?

Keskusteltiin laskutuksesta. Ehdotus: Kolmevuotinen laskutuskausi? TUNI laskisi kerran kolmessa vuodessa laskutussumman, jolla mentäisiin seuraava kolmevuotiskausi.

GPDR-sopimus tulossa. Sopimuksen täytyy mennä henkilölle, jolla on nimenkirjoitusoikeus.

EU-MATHS-in: Vuosikokouksen pöytäkirja tulossa.

Kirja: Springeriltä ei ole kuulunut mitään. Seppo ottaa yhteyttä lakimiehen välityksellä.

5. Seuraava kokous: Keskiviikkona 17.4. kello 12

6. Kokouksen päättäminen: Päätettiin kokous kello 13:43.