Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 11.12.2018

Teemu Mäkelä
    Simo Ali-Löytty

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 13:06

2. Edellisen kokouksen muistio Edellisen kokouksen muistio tarkastettiin kokouksen kuluessa.

MMPK loppusuoralla. Esittelytilaisuudet 13., 14. ja 17.12.

Keskusteltiin tulevien viiden pisteen jatkokurssien sisällöistä. Päädyttiin siihen, että jatkossa järjestettäisiin kaksi viiden pisteen jatkokurssia,
    joista toinen keskittyisi diskreetteihin ja toinen jatkuviin mallinnusmenetelmiin.

Ensimmäinen näistä kursseista olisi keväällä 2020 järjestettävä diskreetti Datasta malliksi kurssi. Timo ja Esko kyselevät tekijöitä kurssille.

Mallinnuksen opetuksen jatkuminen Tampereen yliopistossa. TTY:n projekti päättyy ja rahat eivät siirry.
    Opetuksen jatkuminen on käytännössä päätetty, mutta laskutuksen osalta tilanne on epäselvä ja sitä on ryhdyttävä selvittämään kunhan yhdistämispöly laskeutuu.

EU-MATHS-in: Simo Ali-Löytty on laatimassa success storya paikannuksesta. Löytyisikö muita tekijöitä?
    Kirja: Springerille (Global Royalty Support, Customerservice) lähetetty kyselyitä. Ei järkeviä vastauksia.

University-Industry Interaction conference 18-20.6.2019 Helsinki. Matti, Wil Schilders, Aderito Araujo sekä Seppo ovat
    valmistelemassa workshoppia (3-4 puhujaa) ko. konferenssiin. Aiheena EU_MATHS_IN ja sen rooli yliopistojen ja yritysten yhteistyön kehittämisessä.
    Laitetaan Workshopin linkki kotisivuille.
    ICIAM 2019 konferenssi https://iciam2019.org/ Espanjan Valenciassa. Tämä on soveltavan ja teollisuus-hakuisen matematiikan huomattavin tapahtuma.
    Nyt on menossa Minisymposio-ehdotuksien haku - deadline 10 joulukuuta. Laitetaan konferenssin linkki kotisivuille.

5. Seuraava kokous: Torstaina tammikuun 10. päivä kello 13.

6. Kokouksen päättäminen: Päätettiin kokous kello 14:15