Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 11.10.2017

Jaakko Peltonen
Antti Rasila

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10.15

2. Edellisen kokouksen muistio Edellisen kokouksen muistio tarkastettiin kokouksen kuluessa.

3. Kurssit:

MMPK käynnissä. Mukana hieman yli 30 ryhmää. Suomi-Kiina -projektin kurssi käynnistyi MMPK:n rinnalle. Suomi-Kiina -projektiin liittyen: Big Data seminaaria ei valitettavasti saatu Tampereelle.

Varmistetaan kevään opettajat (Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa sekä Mallinnus ja optimointi).

Keskusteltiin Jatkuvat Mallit -kurssin palautteista. Toimitetaan palautteet Timolle.

Tampereen yliopistossa CAST-keskus järjestää englanninkielisen MTTP1 Introduction to statistics -kurssin.

Koblenzissa järjestetyn Study Groupin yhteydessä suunniteltu kansainvälinen kurssi: Lappeenranta hoitaa. Tampereen materiaalit valmiit, muutamista yliopistoista puuttuu vielä materiaaleja.