Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 14.6.2017

Miika Tolonen
    Marko Vauhkonen

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 11.00

2. Edellisen kokouksen muistio Edellisen kokouksen muistio tarkastettiin kokouksen kuluessa.

3. Kurssit:

Matemaattisen mallinnuksen peruskurssi alkaa 12.9. 12:15 järjestettävällä avausluennolla. Viime vuoden tapaan luento järjestetään vain verkon välityksellä. MMPK:n yhteydessä järjestetään viikoilla 42 ja 43 yhdessä Kiinalaisten kanssa kahden viikon rinnakkaistoteutus. Meidän parhaille osallistujille palkintomatka? Lassilta esite asiasta. Esitteen voisi lisätä MMPK:n Moodle-alueelle.

Jussi laatii ja toimittaa esitteen MMPK:sta.

Koblenzissa järjestetyn Study Groupin yhteydessä suunnitellulle kansainväliselle kurssille järjestetään meiltäkin parin viikon kurssiosiot. Simo laatii kurssikuvausta. Kurssi haluttaisiin järjestää Moodlessa. Mitä ongelmia ja kysymyksiä nousee mieleen tähän liittyen? Ovatko opettajat sinut Moodlen kanssa? Kuka hoitaa opiskelijoille tunnukset ja vastaa heidän kysymyksiinsä?

Keskusteltiin opiskelijoiden harjoitustehtävien kommenteista ja niiden pisteytyksistä. Jorma ja Timo lupasivat listata ja toimittaa muiden nähtäville omia periaatteitaan. Katsotaan jos niiden pohjalta saataisiin rakennettua yhtenäistä ohjeistusta.

EU-MATHS-in: Täytyisi toimittaa kuvaus verkostosta erillisellä nettilomakkeella. Koottiin yhteen vuoden 2016 tapahtumia: Järjestetyt kurssit, Springerin kirja, MINET - Mathematics industries network, Inversiopäivät...toimitetaan Sepolle kokoomat vuosi 2016 ja suunnitelma 2017. Jokainen voisi katsoa verkkosivun läpi ja katsoa, että olisiko sinne jotakin lisättävää.

Laitetaan mainos Springerin kirjasta mallinnuksen verkkosivulle.

Lisätään Jaakko Peltonen mallinnuksen sähköpostilistalle.

5. Seuraava kokous: Tiistaina 15.8. kello 12:00

6. Kokouksen päättäminen: Päätettiin kokous kello 11.35