Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 12.3.2015

Simo Ali-Löytty

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10.03

3. Kurssit:

Pohdittiin kevään kurssien järjestystä pohjautuen aiempaan opiskelijapalautteeseen. Tulisiko järjestys vaihtaa, sillä Timo viittaa Jatkuvat mallit kurssilla osittaisdifferentiaaliyhtälöihin? Timo ei nähnyt syytä muuttaa järjestystä sillä kurssin suorittaminen pitäisi onnistua ongelmitta ilman ODY:n sisältöjen tuntemista. Kysytään opiskelijoilta palautetta kevään päätteeksi.

Heikki tekee videon omasta aihealueestaan. Simo luultavasti myös.

MMPK:n osalta pohdittiin korvattavia osuuksia. Päätösanalyysi-osion harjoitukset ja luennot perustuvat Javalla toteutettuun materiaalipakettiin ja Javasta olisi hyvä hankkiutua eroon sillä sen yhteensopivuus mobiililaitteiden kanssa ei vastaa nykypäivän standardeja. Ryhmästä poistuneiden luennoitsijoiden (Risto, Robert,...) osioita olisi myös hyvä pyrkiä korvaamaan. Tulevat videot pyritään mielellään laatimaan sekä suomeksi että englanniksi.

Pohdittiin ODY-kurssin lyhentämistä, sillä se on yhden viikon pidempi kuin muut jatkokursseista ja jatkuu pääsiäistauon kanssa pitkälle kevääseen. Todettiin, että eniten osioita kurssilla on Markolla. Tiedustellaan Markolta mielipidettä asiaan.

5. Seuraava kokous: torstaina 15.4. kello 10

6. Kokouksen päättäminen: Seppo Pohjolainen päätti kokouksen kello 10.50