Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 14.1.2015

1. Paikalla:

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 12.17

3. Kurssit:

Matemaattisen mallinnuksen peruskurssin suoritti yhteensä 53 opiskelijaa ja he jakaantuivat yksiköittäin seuraavasti: Aalto 12, Kuopio 3, Lappeenranta 5 ja Tampere 33.

Jatkuvat mallit kurssille on ilmoittautunut 12 opiskelijaa (5 Tampereelta, 4 Itäsuomesta, 3 Aallosta).

Ensi vuodeksi päätettiin pidettäväksi Mallinnus ja optimointi - sekä Datan analyysimenetelmät matemaattisessa mallinnuksessa -kurssit.

Päivitetään videoita. Jussi on tehnyt "testi"-videon Camtasia järjestelmällä ja toimittaa linkin siihen.

• Kirja: Muokataan kirjaa Springerin review'n pohjalta. Jokainen pyrkii hoitamaan oman osuutensa tammikuun loppuun mennessä. Pyritään viittaamaan Matin aloituskappaleeseen. Matille mielellään kommentit siitä, että mihin viitataan. Jos tulee esimerkkejä mieleen, niin niitäkin voisi toimittaa Matille. Tuomas Myllykoski on lupautunut olemaan mukana kirjahankkeessa. Pyydetään Tuomakselta tex-pohja ja pdf.
    • (Pidetään esillä muistin virkistämisenä: MMPK:n päivittäminen. Kurssin videot alkavat olla vanhentuneita, osa luennoitsijoista on poistunut tai poistumassa "miesvahvuudesta". Kiinnostusta päivittämiseen löytyy: Timolta, mahdollisesti Simo Ali-Löytyltä, Tanja Tarvainen olisi mahdollinen korvaaja/päivittäjä Riston osiolle, Mikko Harjulta Aallosta voisi tiedustella ja Heikki Orelma TTY:sta tekee uuttaa materiaalia.)
    • Verkosto mukaan mallinnuksen EU-MATHS-IN konsortioon? Konsortioon on oltu yhteydessä ja saatu mallisopimus. Sopimus kierrätettään TTY:n juristeilla.

Seuraava kokous Torstai 12.2. kello 10.00

Kokouksen päättäminen Seppo Pohjolainen päätti kokouksen kello 13.00