Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 16.4.2014

1. Paikalla:

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10.02

3. Kurssit:

Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa -kurssin suoritti 10 opiskelijaa, jotka jakautuvat yksiköittäin seuraavasti:

Aalto: 5 kappaletta
    Kuopio: 1 kappale
    Oulu: 1 kappale
    Tampere: 3 kappaletta

MMPK:n suuret opiskelijamäärät muodostuvat hieman ongelmaksi. Kysytään viime vuoden MMPK -opettajilta käyttämäänsä aikaa. Palaute tärkeää. Opiskelijoille enemmän arviointivastuuta?

Muut asiat

• Mallinnuksen kirjan käännöshanke. Kirja on toimitettu Springerille ja Springer on kuitannut sen saapuneeksi.
    • Apurahahakemus: Timo toimii yhteenvetäjänä, mutta muiden tulisi päivittää omat osuutensa Google Driveen!! Timolla oli ideoita myös yhteistyöstä Tilastotieteen verkostohankkeen kanssa. Data tulisi päivittää.
    • TTY:n sisäinen MOOC-hanke. Haettu ja myönnetty 13500 euroa kurssien kansainvälistämistä ja päivittämistä varten.
    • Tulisiko jatkossa rakentaa yksi moodle-alue, jossa kurssi pyörii sekä suomeksi että englanniksi?
    • Videoiden päivitys ja uusien videoiden laadinta aloitetaan. Heikki Orelman kanssa tehdään demoja.
    • ECMI Taormina. Seppo ja Matti osallistuvat.

Seuraava kokous Torstai 17.6. kello 10.00

Kokouksen päättäminen Seppo Pohjolainen päätti kokouksen kello 11.00