Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 20.2.2014

Jorma Merikoski

Marko Vauhkonen

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10.02

2. Edellisen kokouksen muistio Edellisen kokouksen muistio tarkastettiin kokouksen kuluessa.

3. Kurssit:

Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa -kurssin harjoitustyön on palauttanut 10 opiskelijaa, jotka jakautuvat yksiköittäin seuraavasti:

Aalto: 5 kappaletta
    Kuopio: 1 kappale
    Oulu: 1 kappale
    Tampere: 3 kappaletta

Mallinnus ja optimointi -kurssi alkaa 10.3.

Lukuvuonna 2014-2015 päätettiin järjestää kurssit Matemaattisen mallinnuksen peruskurssi, Jatkuvat mallit ja Osittaisdifferentiaaliyhtälöt mallinnuksessa.

Muut asiat

• Mallinnuksen kirjan käännöshanke. Jorma tarkasti Riston osion. Tarkastus teetti paljon töitä myös sisällön osalta. Tuomas toimittaa kaikille PDF:n oikoluettavaksi.
    • Apurahahakemus: Timo toimii yhteenvetäjänä, mutta muiden tulisi päivittää omat osuutensa Google Driveen!! Timolla oli ideoita myös yhteistyöstä Tilastotieteen verkostohankkeen kanssa.
    • TTY:n sisäinen MOOC-hanke. Haettu ja myönnetty 17000 euroa kurssien kansainvälistämistä ja päivittämistä varten.
    • MMPK uusia opettajia eläköitymistenkin takia. Opiskelijamäärät tuottavat paljon työtä.
    • Matilla ja Sepolla ajatuksia osallistumisesta eurooppalaiseen hankkeeseen, jonka tavoitteena on sillan rakentaminen matematiikan ja teollisuuden välille. Tavoitteena on yhdistää erilaisten hankkeiden pyrkimyksiä ja hakea vaikutusvaltaa Brysseliin. Olisiko Mallinnuksen verkostolla mahdollisuuksia toimia Suomen edustajana?
    • ECMI Taormina

Seuraava kokous Torstai 16.4. kello 10.00