Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 10.9.2013

Tanja Tarvainen

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 12.08

2. Edellisen kokouksen muistio Edellisen kokouksen muistio ja strategiapäivän muistio tarkastettiin kokouksen kuluessa.

3. Kurssit:

Matemaattisen mallinnuksen peruskurssi alkoi. Opiskelijamäärä on hyvin suuri. Aloitusluennon aikaan ilmoittautuneita kurssille (moodlessa) oli yhteensä 97. Opiskelijat olivat jakautuneet yksiköittäin seuraavasti:

TTY 50, Lappeenranta 31, Jyväskylä 3, Aalto 4, Kuopio/Joensuu 8, Oulu 2 ja 6 opiskelijaa joiden yliopistosta ei ollut vielä selvyyttä. Aloitusluento pidettiin maanantaina 9.9.

Kevätlukukaudella järjestetään kurssit Mallinnus ja Optimointi sekä Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa. DAMM-kurssilta päädyttiin korvaamaan Raivion Neuroverkko-osio Tilastolliset Mallit kurssin regressio-osiolla, joka on Matin (tai muun Lappeenrannasta löytyvän henkilön hoidossa).

Risto Silvennoisen osuuden Mallinnus ja optimointi- kurssista hoitaa Jussi Kangas.

Muut asiat

Seuraava kokous Tiistai 8.10. kello 12.10