Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 20.3.2013

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 12.05

3. Kurssit: Jatkuvat mallit kurssin harjoitustyön palautti yhteensä 10 opiskelijaa. Opiskelijat jakautuivat yksiköittäin seuraavasti:

Aalto 2
Kuopio 2
Jyväskylä 1
Tampere 5
Yhteensä

10

Kurssille Satunnaisuus mallinnuksessa on ilmoittautunut 12 opiskelijaa. Kurssi alkoi maanantaina 11.3. Vanhat tehtävät ja niiden mallivastaukset on saatu Hotilta.

Tarkasteltiin seuraavan vuoden kurssitarjontaa. Syksyllä sovittiin järjestettäväksi vain Matemaattisen mallinnuksen peruskurssi. Kevätlukukaudelle on merkitty Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa, Mallinnus ja optimointi sekä lisäksi tarjolla olisi Tilastolliset mallit. Osin opettajapuutteista ja mahdollisista materiaalien vanhenemisista johtuen päädyttiin siihen, että Marko katsastaa miten Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa kurssin materiaaleja sekä Tilastolliset mallit kurssin materiaaleja voisi yhdistellä. Toimitetaan Markolle lista käytettävissä olevista opettajista.

Lisäksi keskusteltiin kurssialustan vaihtamisesta Moodleen. Tehdään demo-versio Moodleen kurssisivusta.

Muut asiat

Seuraava kokous Maanantaina 6.5. 2013 kello 13.00