Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 15.11.2012

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10.02

3. Kurssit: Käytiin läpi Matemaattisen mallinnuksen peruskurssin käytännön asioita. Kurssi on lähtenyt hyvin käyntiin. Aloitusvideoluento meni hyvin. Kurssilla on opiskelijoita mukana seuraavasti:

Aalto 8 opiskelijaa
Joensuu 1 opiskelija
Kuopio 4 opiskelijaa
Jyväskylä 4 opiskelijaa
Lappeenranta 14 opiskelijaa
Oulu 6 opiskelijaa
TTY 32 opiskelijaa
Yhteensä 69 opiskelijaa

Harjoitustöiden tarkastajat löydetty. Samulin videoinnit lisätty osaksi kurssia ja Samuli hoiti osuutensa tarkastuksen. Sovitaan harjoitustöiden esittelytilaisuuksien ajaksi 12.-13.12. Pidetään esillä Robert Pichén osuuden hoitamista. Siihen tarvitaan tulevaisuudessa uusi tarkastaja. Samoin pidetään esillä Samulin videointien myötä poistunutta Comsolin osuutta. Tarvittaisiinko tulevaisuudessa peruskurssille esim. open source ohjelmien esittelyä?

Osittaisdifferentiaali yhtälöt mallinnuksessa: Kurssin alussa ilmeni, että aikataulutus oli hieman epäonnistunut, mutta aikataulun uudelleen järjestelyllä tämä saatiin hoidettua tyydyttävästi. Kurssia suorittaa 2 opiskelijaa Kuopiosta, 3 Lappeenrannasta, 1 Oulusta ja 10 TTY:sta. (Yhteensä 16 opiskelijaa.) Harjoitustöiden esittelytilaisuus sovittiin pidettäväksi 13.12.

Kevään kurssit:

1. Jatkuvat mallit Timo Tiihonen hoitaa kurssin. Järjestelyt kunnossa.

2. Satunnaisuus mallintamisessa Tarkastajista Matti Heiliö ja Terhi Kaarakka ovat varmistaneet, että ovat käytettävissä. Matti tosin halusi tarkentaa, että jatkossa hänelle täytyy löytää korvaaja. Sen sijaan Robert Piché ja Fabian Hoti ilmoittivat, että eivät ole käytössä. Marko Vauhkonen lupasi alustavasti toimia tarkastajana Fabianin osuudella. Kysytään Fabianilta mallivastauksia vanhoihin tehtäviin. Puhutaan asiasta seuraavassa kokouksessa. Simo Ali-Löytty voisi olla mahdollinen henkilö hoitamaan Robertin osuuden. Tämä täytyy vielä varmistaa.

Muut asiat

Seuraava kokous Torstaina 8.1. 2013 kello 10.00 (Siirretty 16.1.2013 kello 12-13

Kokouksen päättäminen Seppo Pohjolainen päätti kokouksen kello 10.45