Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 7.6.2012

1. Kokouksen avaus Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10.07

3. Kurssit: Kurssin Mallinnus ja optimointi suoritti hyväksytysti yhteensä 13 opiskelijaa, jotka jakautuivat eri yliopistoittain seuraavasti:

Aalto Yliopisto 2
Itäsuomen Yliopisto 4
Tampereen teknillinen yliopisto 6
Oulun yliopisto 1

Matemaattisen mallinnuksen peruskurssi sovittiin alkavaksi aloitusvideoluennolla 10.9. kello 12.15. Sekä MMPK:n, että syksyn toisen kurssin Osittaisdifferentiaaliyhtälöt mallinnuksessa osalta opettajat on muuten selvillä paitsi, että Robert Piche ilmoitti halukkuudestaan jäädä pois opettajan roolista. Selvitetään tämä asia TTY:n päässä. Marko Vauhkonen tiedusteli, että voisiko Samuli Siltasen tulevilla Inversio-ongelmat luennoilla korvata Comsolin-osuuden MMPK:sta. Selvitetään asia Samulilta.

Keskusteltiin opiskelijapalautteen keräämisestä ja päädyttiin siihen tulokseen, että lisätään A & O:hon kurssikohtaisesti linkit jokaisen yliopiston omiin järjestelmiin.

Muut asiat

Seuraava kokous Torstaina 30.8. 2012 kello 10.00