Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 9.5.2012

Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10.05.
Opintojakson Mallinnus ja optimointi harjoitustyön palautti yhteensä 13 opiskelijaa, jotka jakautuvat yksiköittäin seuraavasti:
Aalto-yliopisto, Teknillinen korkeakoulu 2
Itä-Suomen yliopisto 4
Tampereen teknillinen yliopisto 7
YHTEENSÄ 24
Keskusteltiin Samuli Siltasen luentojen videoinnista. Pasi Häkkinen ehdotti aiemmin, että videoinnit voisi hoitaa myös Helsingin yliopiston palveluja hyödyntäen. Katsottiin kuitenkin, että ylläpidon kannalta on järkevämpää hoitaa videoinnit TTY:lla Hypermedialaboratorion avulla.

Kimmo Raivion tilalle täytyy etsiä uusi henkilö. Asia ei vielä edennyt toteamusta pidemmälle.

Palautteen kerääminen kursseilta hoituu TTY:lla Kaiku-järjestelmän kautta, Lappeenrannassa asia on myös hoidossa. Aallossa Kimmo Berg on laatinut kyselyitä, jotka ovat netissä nähtävissä. Bergin kyselyt hyödyntävät ulkoista järjestelmää, jota muutkin voisivat halutessaan hyödyntää. Kysymyksiä voisi käydä läpi ja miettiä, että mitkä ovat ne meitä kiinnostavat asiat.

Ensi syksynä järjestetään normaalisti Mallinnuksen peruskurssi sekä lisäksi kurssi Osittaisdifferentiaaliyhtälöt mallinnuksessa. Keväällä on tarkoitus järjestää kurssit Jatkuvat mallit sekä Satunnaisuus mallinnuksessa. Varmistetaan kurssien opettajat.

Keskusteltiin Mallinnuksen kirjan käännöksestä Springerin kanssa. WSOYpro on luvannut oikeudet. Springerin päässä selvitetään kääntämismahdollisuuksia eli pitääkö kääntää itse. Varmistetaan asia Springeriltä ja tehdään selväksi, että lähinnä tarvetta on kielen tarkastukselle, ei niinkään koko käännöstyölle.
Mallinnus viikot Dresdenissä. Kiintiöt suomesta tuli täytetyksi.
      ESGI yhteistyössä Pietarilaisten kanssa. Ehdotuksia esityksistä? Osallistujia? Yrityksille tietoa asiasta.
Seuraava kokous pidetään Skype-neuvotteluna keskiviikkona 7.6.2012 alkaen klo 10.00 TTY:llä käsikirjastossa TD418.
Seppo Pohjolainen päätti kokouksen klo 10.45.

6.6.2012