Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 14.3.2012

Seppo Pohjolainen avasi kokouksen klo 10.06.
Opintojakso Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa suoritti yhteensä 12 opiskelijaa jakautuvat yksiköittäin seuraavasti:
Aalto-yliopisto, Teknillinen korkeakoulu 2
Tampereen teknillinen yliopisto 10
YHTEENSÄ 12
Opintojakso Mallinnus ja optimointi alkoi ma 12.3.2012 ja päättyy 18.5. mennessä. Opintojaksoa suorittaa 24 opiskelijaa, jotka jakautuvat yksiköittäin seuraavasti:
Aalto-yliopisto, Teknillinen korkeakoulu 5
Itä-Suomen yliopisto 8
Tampereen teknillinen yliopisto 11
YHTEENSÄ 24
Samuli Siltaseen on oltu yhteydessä videointeja koskien ja aikatauluja selvitetään yhdessä Pasi Häkkisen kanssa.

Esko Turunen hoitaa tulevaisuudessakin Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa kurssilla omat osuutensa. Aalto yliopistosta poistuvan Kimmo Raivion tilalle täytyy neuroverkot-osioon etsiä uusi henkilö. Selvitetään Aalto-yliopiston yhteyshenkilö.

Palautteiden kerääminen toteutetaan TTY:llä jatkossakin Kaiku-järjestelmän kautta. Muiden yliopistojen osalta tilanne täytyy selvittää.

ECMI 2012 konferenssi pidetään 23.7.-27.7.2012 Ruotsin Lundissa. Tästä 25-vuotisjuhlakonferenssista on saatavilla lisätietoja osoitteesta http://www.maths.lth.se/ecmi/ecmi2012_org/. Papereista pulaa.
Keskusteltiin Mallinnuksen kirjan käännöksestä Springerin kanssa. WSOYpro:n kanssa on keskusteltu asiasta. Springer on edelleen kiinnostunut kirjasta. Varaudutaan tekemään käännöstä kesän aikana.
Mallinnus viikot Dresdenissä. Lisätietoa osoitteesta http://www.math.tu-dresden.de/essim2012/ Lisätään infoa aiheesta mallinnuksen hankkeen web-sivulle. Matti Heiliö selvittää opiskelijoiden kiintiöt.
Seuraava kokous pidetään Skype-neuvotteluna keskiviikkona 9.5.2012 alkaen klo 10.00 TTY:llä käsikirjastossa TD418.
Seppo Pohjolainen päätti kokouksen klo 10.46.

7.5.2012