Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 15.1.2008

Osallistujat:
Erkki Laitinen
Mari Korkeamäki

Seppo Pohjolainen avasi kokouksen.

3. Sopimusasiat
Vielä muutamia sopimuksia puuttuu. Tarkastellaan tilannetta jälleen ensi kerralla. Timo Mantere Vaasan yliopistosta on kysynyt voivatko heidän opiskelijansa osallistua mallinnuksen verkkokursseille. Mari Korkeamäki on lähettänyt Vaasan yliopistoon saman sopimuksen kuin muillekin yhteistyöyliopistoille. Odotamme vastausta.

Syksyn kurssien harjoitustehtävien pisteitä puuttuu vielä. Mari Korkeamäki selvittää asiaa mahdollisimman pikaisesti.
Keväällä pidettävistä kursseista Datan analyysimenetelmät mallinnuksessa alkoi 14.1. Osallistujia aloituspäivänä oli 9. Mallinnus ja optimointi kurssin olisi tarkoitus alkaa viikolla 10, mutta muutaman luennoitsijan osuutta selvitetään vielä.

5. Kirja
Uusin versio löytyy A&O:n kirjasivuilta.
Kirjan osat ovat valmiita ja seuraava vaihe olisi neuvotella kustantajien kanssa. Työnimenä kirjalla on "Matemaattinen mallinnus", mutta virallista nimeä tulisi vielä pohtia. Keskustelua jatketaan.

Esko Turunen mainosti EU:n Cost-projektia Algoritminen päätöksenteko, joka järjestetään Sisiliassa viikolla 16. Intensiivikurssi käsittelee tiedonlouhintaa. Lisätietoja kurssista antaa Esko Turunen.

Puhelinneuvotteluna tiistaina 12.2.2008 klo 10.00. TTY:llä seminaarihuoneessa TD308.

Seppo Pohjolainen päätti kokouksen.

15.1.2008
Mari korkeamäki