Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 10.5.2007

Osallistujat:
Emilia Sainio

Seppo Pohjolainen avasi kokouksen.

3. Hankkeen jatkuminen

Mallinnushankkeen ehdotus ei ollut mennyt läpi Opetusministeriön laskennallisten tieteiden hankkeelle.

Seppo esitteli budjettiehdotelmaa lukuvuodelle 2007-2008. Budjetin laadinnan pohjana on käytetty joo-opintopisteen hintaa. Tarkoitus on, että osa rahoista siirtyy oikeasti ja osa tulee paikallisesti.

Timo Tiihonen kehitti mallia siten, että opintopiste maksaisi mukana olevile yksiköille 30 euroa ja ulkopuolisille 50 euroa. Näillä kuluilla pystyttäisiin kattamaan koordinointikulut (1 pv/vko), teknisiä kuluja ja osin harjoitustöiden ohjausta. Laaditaan tämän pohjalta vielä tarkempi suunnitelma seuraavaan kokoukseen mennessä.

Kevään kursseista Satunnaisuus mallintamisessa on lopuillaan.

Koko hankkeen kurssitarjonnasta tehdään taulukko, josta selviää luentojen vastuuyliopistot. Tarkoituksena olisi siis, että luennot olisivat hankkeessa mukana olevien yliopistojen vastuulla.

5. Kirja

Kirjan tämänhetkinen versio pyritään saamaan seuraavaan kokoukseen menessä. Keskuteltiin grafiikan liittämisestä tekstiin ja pääsyttiin, että kirjan tekijöiltä kartoitetaan kuvien tarve. Lisäksi tarkastellaan kirjaprojektin taloutta seuraavaan kokoukseen mennessä.

Seuraava kokous pidetään puhelinneuvotteluna to 07.06.2007 klo 10.00.

10.05.2007
Emilia Sainio