Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 11.2.2005

Jukka Tuomela (JoY)

Esko Turunen (TTY)

Marko Vauhkonen (KY)

1. Seppo Pohjolainen avasi kokouksen kello 13.15.

2. Edellisen kokouksen muistio oli kunnossa.

3. Toimintasuunnitelma vuodelle 2005

Syksyn kursseilla oli noin 10 opiskelijaa per kurssi. Keskusteltiin mahdollisuuksista lisätä opiskelijamäärää.

Käytiin läpi budjetti vuodelle 2005 ja jaettiin 11 harjoittelijakuukauden rahat.

Optimoinnin kurssi pidetään keväällä -06. Merikoski ja Silvennoinen ovat luvanneet materiaalia. Jyväskylään otetaan yhteyttä Kaisa Miettiseen.

Tutkintouudistuksessa TTY tarjoaa 25 op:n kokonaisuutta mallinnuksesta, KY, JoY, OY, TaY tarjoavat kursseja, ja LTY:ssä kurssit ovat pakollisina aihepiireissä. Peruskurssi on 5 op ja syventävät 4 op.

4. Mallinnuksen tutkijakoulu

Piche jakoi hakemuksen kokouksessa. Asiasta on informoitu asianomaisia sähköpostilla. Hakemus tulee jättää 15 helmikuuta mennessä. Kokouksessa keskusteltiin hakemuksesta.

Piche jakoi Lontoossa heinäkuussa pidettävän konferenssipaperin abstraktin, jossa esitellään mallinnuksen hanketta.

6. Seuraava kokous pidetään 3.6.2005 klo 13 Tampereella.

7. Kokous päättyi klo 15.10.

17.2.2005 Kari Suomela