Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 12.3.2004

Jukka Tuomela (JoY)

Esko Turunen (TTY)

Marko Vauhkonen (KY)

1. Seppo Pohjolainen avasi kokouksen kello 13.15.
  2. Edellisen kokouksen muistio oli kunnossa.

3. Kurssit 2004

Mallinnuksen kurssit löytyvät jo usean yliopiston opinto-oppaasta. Tulevat syventävät kurssit käytiin läpi ja ensi viikon aikana kunkin kurssin työryhmän tulee ilmoittaa kurssin nimi ja kurssikuvaus. Kurssien suorittamiseen kuuluu viikkoharjoitukset sekä harjoitustyö. Tentti ei saanut laajempaa kannatusta. Yliopistojen on mahdollista saada 1500 euroa tukea numeeristen ohjelmien lisäämiseksi. Ilmoitukset halukkuudesta Kari Suomelalle.

Jyväskylässä mietitään kokonaisuutta peruskurssin ja ODY kurssin väliin. Asiaan palataan ensi kokouksessa.

Uuteen tutkintojärjestelmään siirryttäessä mallinnuksen peruskurssi kuuluu kandidaatin tutkintoon ja syventävät kurssit maisteritasolle.

Teollisuusmatematiikan, Jyväskylän kesäkoulun sekä Lappeenrannan ECMI:n mainokset löytyvät mallinnuksen kurssisivulta.

Yliopistojen tulee tehdä tekijänoikeuksien siirtosta sopimukset kaikkien tekijöiden kanssa. Pohjat löytyvät http://alpha.cc.tut.fi/mallinnus/toikeus/

5. Seuraava kokous pidetään 7.6.2004 klo 13 Tampereella.

6. Kokous päättyi klo 15.43.

Kari Suomela