Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 22.3.2002

Timo Tiihonen (JY)

Esko Turunen (TTKK)

Kai Virtanen (TKK)

1. Seppo Pohjolainen avasi kokouksen kello 12.20.

2. Käytiin läpi edellisen kokouksen muistio.

3. Tekijänoikeudet

Pohjolainen esitteli OPM:n sopimusmallien pohjalta tehdyn ehdotuksen mallinnuksen tekijänoikeussopimuksiksi. Sopimukseen lisättiin kohta, jossa materiaalin muokkaus oleelliselta osin vaatii tekijän suostumuksen.

Mallipohjat lähetetään kierrokselle kommentteja varten opettajille ja yksiköiden vastuuhenkilöille. Muilta hankkeen tekijöiltä, kuten videomiehiltä, pyydetään tekijänoikeudet projektille.

4. Peruskurssin tilanne

Kai Virtanen esitteli peruskurssin puolivälin kurssikyselyn tulokset. Opiskelijat halusivat opettajien kommentteja. Opiskelijoiden tulisi kommentoinnin avulla löytää yhdessä mahdollisimman hyvät vastauksen esitettyihin ongelmiin.

Harjoitustyöt ja niiden tarkastajat on selvät huhtikuun puoleen väliin mennessä ja ne jaetaan viikolla 16, ja palautuspäivä voisi olla maanantai 13.5. A&O:n tehdään keskusteluryhmän kustakin harjoitustyöstä.

5. Jatkokurssi

Suomela kertoi saaduista jatkokurssin aiheista. Asiasta otetaan yhteyttä yliopistoihin lisäaiheiden keruuta varten. Luennot ovat kahden tunnin mittaisia.

6. Muuta asiat

Piche kertoi, että mallinnuksen työpaja-ideaa on esitelty mallinnuksen sähköpostin välityksellä.

7. Seuraava kokous pidetään 29.4.2002 TTKK:lla klo 11-14.

8. Kokous päättyi klo 15.00.

Kari Suomela