Matemaattisen mallinnuksen verkostohankkeen johtoryhmän kokous 8.1.2002

Antti Suutala (TTKK)

Timo Tiihonen (JY)

Esko Turunen (TTKK)

1. Seppo Pohjolainen avasi kokouksen kello 17.15.

2. Peruskurssin tilanne

Harjoituksia ei pidetä hiihtolomaviikolla. Harjoitusten jättöaika on kuitenkin sellainen, että lomista ei ole haittaa. Kurssilla ei ole lopputenttiä, mutta sen voi pitää. Sovittiin viikkoharjoitusten teon ja harjoitustyön molempien vaikuttavan 40% ja viikkoharjoitusten kommentoinnin 20% lopulliseen arvosanaan.

3. Tekijänoikeudet

Alustavasti kukin tekee kaksi sopimusta. Toisella sopimuksella opettaja siirtää oikeudet yliopistolla ja toisella yliopistot siirtää oikeudet hankkeelle. Kaikki osapuolet lukevat OPM:n mallisopimukset läpi (1) ja niistä tuotetaan allekirjoitettavat mallin yliopistoille.

4. Budjetti

Tarkkaa budjettia ei ole vielä voitu laatia, mutta Suomela hoitaa TTKK:n hallinnosta riittävät paperit, jotta muut yliopistot saavat projektin auki mallinnuksen kustannuksia varten.

5. Vuoden 2003 hankehakemus

Ensi vuoden hankehakemus jätetään. TTKK valmistelee hakemusta, ja sitä kierrätetään kommentteja varten sähköpostilla.

6. Seuraava kokous pidetään 15.2.2002 TTKK:lla klo 12.15.

7. Kokous päättyi klo 18.10.

(1) http://www.minedu.fi/opm/hankkeet/koul_ja_tutk_tietostrategia/10verkko_opetus/sopimusmallit.html

Kari Suomela