Yhteislähtö kilpailu

Tuni-Mestaruussuunnistus Kaupissa 9.10.

Shortly in english below.

Ketkä kruunataan KeparDIn ja Tampereen korkeakoulun parhaiksi suunnistajiksi 2024? Tämä selviää, kun Tampereen korkeakouluyhteisön avoin mestaruussuunnistus järjestetään 9.10. Kaupin urheilupyhätössä. Kilpailu järjestetään alueen seurojen yhteisharjoituksen yhteydessä.

Kilpailukeskus sijaitsee Kaupin uudella huoltorakennuksella ja pesäpallostadionilla https://maps.app.goo.gl/uzcLZffXqLxf9Eo59. Kyseessä on yhteislähtökilpailu ja yhteislähtö tapahtuu 17:30. Ole ajoissa paikalla, omatoiminen verryttely. Jos yhteislähtökilpailun proseduuri on sinulle uusi liittäydy kokeneemman KeparDIn seuraan, kysy neuvoa ja varmista, että saat oikean radan. Kartat jaetaan muutama minuutti ennen lähtöä.

Tapahtumaan pääsee kätevästi julkisilla, esim. ratikalla (TAYS pysäkki) mutta autolla saapuvat voivat pysäköidä omatoimisesti Kaupin ilmaisille parkkipaikoille.

Kilpailussa on kaksi kilpasarjaa: miehet ja naiset. Miesten radan pituus on 6,6 km ja naisten 4,6 km. Kummassakin on viestihajonta, ettei kilpailu ole liian tasapuolista. Jos epäilet suunnistustaitojasi tarjolla on myös helppo kokeilusarja, jossa radanpituus on 3,0 km ilman hajontaa. Kokeilusarjasta ei ole kuitenkaan tarjolla cuppipisteitä.

Karttoja jaettaessa pitää sanoa kartan jakajalle radan pituutesi tai vaihtoehtoisesti kartat jaetaan radoittain, jolloin jokaisen pitää itse hakea kartta oikealta jakajalta. Jokainen on vastuussa, että saa oikean kartan. Rasteilla on isot rastiliput ja koodit mutta ei erillistä leimausjärjestelmää, joten leimaus tapahtuu koskettamalla rastilippua. Ajanotto tapahtuu käyttäen KeparDIn tulospalvelua. Maaliintulojärjestys ratkaisee sijat mutta aika ratkaisee KeparDI-cupin pisteet.

Tapahtuman jälkeen suoritetaan lyhyt palkintojen jako voittajille ja halukkaat voivat jatkaa kilpailun jälkipyykkiä Kaupinojan saunalle kerhon piikkiin.

Ilmoittautuminen ja maksu:

Ilmoittautuminen KeparDIn tulospalveluun KeparDI tulospalvelu (tuni.fi) viimeistään tiistaina 8.10. klo 21. Alueen seurojen tai akatemian jäsenet voivat ilmoittautua myös O-skills palveluun https://www.o-skills.fi/events/1805.

Akatemian ja alueen seurojen jäsenille (katso O-skillsista kyseiset seurat) kilpailu on ilmainen. Lisäski KeparDI kattaa kaikkien jäsenien kulut. Muille osallistujille karttamaksu on 4 € ja sen voi maksaa Mobilepayssa lyhytnumeroon 84644 käyttäen viestiä ”Yhteisharjoitus”.

In english:

Tampere University open orienteering championchips are going to be held on wednesday 8.10. in Kauppi https://maps.app.goo.gl/uzcLZffXqLxf9Eo59. It is combined with the local clubs common mass start training. You can easily get there with the tram for example (closest tram stop: TAYS).

Three possible classes: men, women and test (kokeilu). Respective course lengths: 6,6 km; 4,6km and 3,0 km. Men and women classes are championchip classes with forking. The test class doesn’t have forking and doesn’t award KeparDI cup points. It is meant for beginners who want to test orienteering.

The mass start is 17:30. Be early. To get your map you have to tell your course length to the map dealer or get your map from the right map dealer. Ask help from more experienced runners. The controls have big 30cmx30cm control flags and codes but not any punching system. This means that you must touch every flag to punch the control. KeparDI timekeepping will be used. First to finish wins!

Register to the event in KeparDI result service latest on 8.10. 9 pm.

The competition is free for local orienteering club members. Additionally KeparDI will cover every member’s map fees. For others it’s 4€. You can use mobilepay short number 84644 and message ”Yhteisharjoitus” or pay directly to Aaro (similarly as club membership fee).

After the competition there is small prizegiving ceremony for the winners and also club members can go to Kaupinojan sauna together. The club can pay

For more questions, you can contact mee in telegram: https://t.me/mikkoee